شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس در ادامه نوشته های قبلی ام در (a2sts.blogfa.com) تمرین فکر کردن و نوشتن هست.امید هست که بتوانم در این زمینه به کمک مخاطبان عزیز موفق باشم.
با تشکر
سامان تقوی سوق

تفاوت برداشت طرفداران دولت و منتقدان دولت

سامان تقوی سوق | جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۵۲ ب.ظ

1. به چالش کشیدن کلاهک های هسته ای:

به چالش کشیدن کلاهک های هسته ای اسرائیل در مقر سازمان ملل اولین بار و آخرین بار توسط آقای احمدی نژاد صورت گرفته است، طرفداران دولت این موضوع را دلیل بر شجاعت این دولت میدانند. ولی در طرف مقابل منتقدان بر این باورند که اگر این دولت واقعا شجاعت دارد باید صداقت کامل داشته باشد و در این موضوع خاص منتقدان میگویند وقتی آقای احمدی نژاد کلاهک های هسته ای اسرائیل را به میان میآورد باید در مورد روسیه هم چنین میکرد یعنی اگر ایشان فقط برای جلب توجه این حرف را نمیزد و برای طرح مبارزه با صلاح هسته ای چنین گفتند آیا این موضوع در مورد روسیه صدق نمی کرد یا چون احساس میکردند که چون روسیه از محدود شرکای اقتصادی دولت او میباشد، باید مواظب باشد که آن را از خود آزرده نکند.

2. ادبیات احمدی نژادی

تقریبا همه معتقدندکه ادبیات احمدی نژاد ادبیات کوچه بازاری میباشد. طرفداران دولت بر این باورند که این ادبیات نشان دهنده مردمی و خاکی بودن ایشان میباشد که البته این ادبیات مورد انتقاد بسیاری از مسئولین نظام بوده است من جمله آقای صادق لاریجانی که در واکنشی صریح به ایشان گفتند که باید ادبیاتش در شان مردم ایران باشد.و اما منتقدان میگویند هر کس به طبع مسئولیتی که دارد باید ادبیاتی در شان خود داشته باشد و اضافه بر این مطلب منتقدان نیز معتقدند استفاده از الفاظی که به علت محدودیت و شأن نشریه از آوردن در این مقاله از آن خودداری میکنم نشانه خاکی بودن و مردمی بودن نمی باشد و توهین بزرگی به مردم هست که فکر کنیم حتی مردم عادی چنین ادبیاتی دارند.

3. طرح حمایت از خانواده و تعیین سقف متعارف مهریه

در طرح حمایت از خانواده طرفداران معتقدند که در واقع این این طرح لطفی است به زنان که با توجه به کثرت آنان نسبت به مردان، فرصت ازدواج برای همه آنها مهیا میشود و در مورد تعیین سقف مهریه میگویند که برای جلوگیری از هزینه های گزاف و راحتتر کردن ازدواج برای جوانان طرح مناسبی میباشد. در مقابل منتقدان چنین رویکردی را چنین تعبیر میکنند که راه برای مردان هوسباز بازتر میشود که تعیین سقف متعارف مهریه چنین امری مزید بر دلایل منتقدان شده است، چرا که عملا نمیتوان سقف متعارف مشخصی برای مهریه در کشور ما مشخص کرد، اختلاف طبقاتی در کشور ما آنقدر میباشد که به راحتی بتوان به این نتیجه رسید تعیین سقف متعارف کاری غیر ممکن می باشد.

4. تعطیلی های متعدد

یکی از شعارهای آقای احمدی نژاد هنگام سر کار آمدن کمتر کردن تعطیلی میباشد که البته رویکردی که پیش گرفته خلاف این شعار را می رساند.

موافقان دولت نظر خاصی در مورد عنوان نکردند و به صورت کاملا غیر رسمی میگویند این تعطیلی ها برای تفریحات  و کمی شاد زیستن برای مردم لازم میباشد.

 در این مورد منتقدان چنین می اندیشند، تعطیلی 2 روزه به خاطر گرمی هوا که باعث ضربه حداقل 4 میلیارد دلاری به اقتصاد کشور شده است و نکته جالب اینکه آفریقای جنوبی پس از این همه سرمایه گذاری و زحمت های چندین ساله برای جام جهانی 10.5  میلیارد دلار بتوانست به اقتصاد خود تزریق کند. این تعطیلی ها همراه با کم کردن ساعات کار در ماه رمضان از سال 86 تا کنون و  تعطیلی 3 روزه عید فطر بوده است. البته با واکنش صریح مجلس مواجه شده چرا که طبق ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری که ساعت کار هفتگی کارمندان را 44 ساعت در هفته تعیین میکند و در مورد تعطیلی هم تنها اختیاری که به دولت داده شده است برای تعطیل کردن، ماده 7 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا میباشد و در سایر موارد باید قوه مقننه تصمیم گیری کند.

این جهت گیری ها اغلب میتواند از روی تعصب باشد و شاید کمی دشوار باشد که بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم که البته ما تلاش خود را در این مقاله بکار گرفتیم که سعی کنیم نه زبان اپوزیسیون دولت باشیم و نه زبان موافق و آنچه مشخص هست خواننده این مقاله خود بهتر میتواند تصمیم بگیرد.

سامان تقوی سوق

  • سامان تقوی سوق

نظرات  (۲)

سلام دوست عزیز وب بسیار زیبا و مفیدی داری تبریک میگم.
تا حالا چیزی در مورد تبادل لینک سه طرفه شنیدین ؟ بنده تمایل به تبادل لینک با شما را دارم منتها سه طرفه که هم به سود من هست هم به سود شما ( مطمئن باشید) خبرم کنید.

راستی خودتون میتونید اتوماتیک لینکتون رو ثبت کنید.
موفق باشید.
منتظرم.
بای.
  • ارادتمند شما
  • سلام
    از دیدین این وبلاگ خوشحال شدم
    فارغ از اینکه محتویاتش تراوشات ذهن خودت باشند یا نه، دیدن این چنین مطالب در وبلاگ سید سامان تقوی سوق مرا به وجد آورد.
    به امید دیدار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">