شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس در ادامه نوشته های قبلی ام در (a2sts.blogfa.com) تمرین فکر کردن و نوشتن هست.امید هست که بتوانم در این زمینه به کمک مخاطبان عزیز موفق باشم.
با تشکر
سامان تقوی سوق

500 میلیارد تومان برای 565597 نفر، نفری یک میلیون!!!!

سامان تقوی سوق | جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۵۰ ب.ظ

طرح تامین آتیه نوزادان از نوآوری های منحصر به مفرد آقای احمدی نژاد هست که بر این اتهام به او قوت میبخشد که به دنبال رضایت آنی میباشد و اغلب طرح هایی کارشناسی نشده را ارئه و به اجرا در میآورد.طرح تامین آتیه نوزادان که طبق آن به هر نوزاد متولد اول فروردین سال 1389 یک میلیون تومان تعلق میگیرد و این مقدار پول تا زمانی که این فرد به بلوغ نسبی برسد با توجه به سود این پول سرمایه قابل توجهی دارد که میتواند زندگی خود را بهتر بسازد.

این طرح هم همچون باقی طرح های رئیس دولت دهم جمهوری اسلامی از زیر تیغ انتقادهای شدید رد شده است ولی ظاهرا از نظر دولت این انتقادها آنقدر دارای اهمیت نمیباشد که بخواهد از منفعت مورد نظرشان گذشت کند.

این طرح از این بابت که آقای احمدی نژاد گفته اند که ایران ظرفیت جمعیت بیش از صد میلیون نفررا دارد که البته این گفته در ادامه این سخن از ایشان که گفتند "کسانی که میگویند دو تا بچه کافیه در کار خدا دخالت میکنند"  مشخصا دعوت کردن مردم به بچه دار شدن از سوی او میباشد. به فرض اینکه واقعا کشور ما اینقدر ظرفیت را دارا باشد دلیل بر این میباشد که مردم را تشویق به بچه دار شدن بکنیم؟ و آیا آقای احمدی نژاد فکر میکنند تا جایی که فقط بتوان مقداری نان جهت رفع گرسنگی داشته باشیم ظرفیت داریم؟ آیا اقتصاد ما آنقدر با کیفیت و قوی شده که نمیدانیم با سرمایه اضافی چه کنیم؟ اگر گفتن دو بچه کافیه دخالت در کار خداوند میباشد، داشتن چند بچه دخالت در کار خدا نمی باشد با این شیوه تفکر یک زن و شوهر تا زمانی که انرژی دارند اگر از همخوابی هم برای بچه دار شدن امتناع ورزند در کار خدا دخالت میکنند و به نوعی باید درس کنترل خانواده را از دانشگاه برداشت. این شیوه تفکر که کنترل کردن قوانین تفکر فقط در کلیسا آن هم کلیسای کاتولیک میتوان یافت و نه به این شدت، در همین حد که از شبیه سازی و رشد سلول بنیادی انتقاد کند.

و اما دیگر سو صحبت بر سر تامین هزینه ها می باشد میباشد. در حالی میزان بودجه ای که برای اجرای این طرح تخصیص یافته است 500 میلیون تومان میباشد و طبق این طرح به برای هر نوزاد حسابی به ارزش یک میلیون تومان میباشد، نهایتا این میزان اعتبار برای 500 هزارنوزاد میباشد در حالی که طبق آمار ثبت احوال کشور در کمتر از نیم سال اول 89 یعنی در پنج ماهه اول این سال  565597 میلاد داشته ایم یعنی فقط در 5 ماهه اول 65597 میلیون تومان کمبود اعتبار داریم.البته این کمبود فقط در پنج ماهه اول میباشد و نوزادان هفت ماه بعدی حسابشان جدا میباشد. اینکه یک طرح تا این حد غیرکارشناسی باشد جای بسی شگفتی است.طبیعتا باز دولت مجبور به تخلف در بودجه خواهد شد. البته برای دولتی که خود را قانون مدارترین دولت جمهوری اسلامی میداند چندان شایسته نمی باشد.

نکته دیگر اینکه با توجه به برنامه پنج ساله توسعه تا زمان بلوغ نوزادان فعلی باید سود بانکی تک رقمی شود و به حدود 3الی 4 درصد برسد که این سود بانکی به شرطی که تورم صفر هم باشد هرگز یک میلیون تومان حتی با  نمیتواند به سرمایه ای قابل عنوان برای نوزادان امروز شود و به اعتقاد اینجانب این طرح به نوعی آتش به مال خویش زدن میباشد و نوعی دور ریختن سرمایه ی کشور میباشد و عملا قادر به زیرساخت و بنیه اقتصادی برای کشور نمی باشد.

سامان تقوی سوق

  • سامان تقوی سوق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">