شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس در ادامه نوشته های قبلی ام در (a2sts.blogfa.com) تمرین فکر کردن و نوشتن هست.امید هست که بتوانم در این زمینه به کمک مخاطبان عزیز موفق باشم.
با تشکر
سامان تقوی سوق

خاتمی با حمله ی ظاهرا انتحاری...

سامان تقوی سوق | شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۲:۰۰ ب.ظ

به قلم سامان تقوی سوق

هفته ی پیش رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی آقای حجة الاسلام سید محمد خاتمی در نطقی لازمه پیشرفت کشور را ثابت کشور دانست که در گروه این است که مردم ظلمی را که بر آنان رفته را ببخشند و چناچه رهبری و نظام هم ظلمی بر آنان رفته ببخشایند تا بتوانیم به این ثبات برسیم و هواس خود را بر روی نکات مهمتر برای پیشبرد و رشد جامعه و کشور بگذاریم.

از آنجایی که برای هر فرد عادی هم مشخص بود زدن این حرف از سوی آقای خاتمی ایشان را آماج سخنان دو طرف حکومت و سبزها قرار می دهد پس چرا آقای خاتمی چنین کرد؟

اولا همانطور که گفتیم آقای خاتمی از سوی حکومت و سبزها مورد حمله قرار گرفت، تا جایی که روزنامه حکومتی کیهان تلویحا گفت که توبه گرگ مرگ هست و سبزها گفتند چطور می شود از آن همه تجاوز و خون شهدا و ... گذشت و گفتند که خاتمی با زهم ترسو بودن خود را نشان داد و حتی در برنامه ی این هفته ی پارازیت به عنوان شخصیت بد هفته شناخته شد!

اینجا سعی می شود با توجه به سخنان بالا اهداف احتمالی خاتمی را شرح دهیم و مورد بحث قرار دهیم.

خاتمی منفعت طلب هست!

این سخن که خاتمی منفعت طلب هست اولین بار اینجا عنوان نشد و خیلی ها این مسئله را عنوان کردند، که خاتمی از این بی ثباتی به نحو احسنت سعی بر بیرون آمدن از فضای تیراندازی طرفین حکومت و سبزها شده و از آنجایی که سبزها را دارای پایگاه وسیع اجتماعی می دانسته و حکومت را دارای قدرت از استراتژی یکی به پس یکی به پیش استفاده کرده است.

این تحلیل و نتیجه گیری به نظر نگارنده از این جهت خطا می باشد که همانطور که گفتیم اولا بر هر فردی چنین واکنش هایی از سوی طرفین با توجه به فضای رادیکال دو گروه پرواضح بود و ثانیا با توجه به اولا که گفتیم این عمل برای خاتمی یک حمله انتحاری بوده است و حتی همان جایگاه قبلی خود را از دست داده است.

* و اما احتمال دوم اینکه خاتمی با این سخن به طور زیرکانه ای سعی بر تضعیف حکومت داشته است، از آن جایی که خاتمی با نطق این سخنان می دانست که حکومت این سخنان ور نمی دارد و فقط راضی به محکومیت سبزها از سوی خاتمی می باشد، چنین به جامعه بی طرف ما فهماند که خود حکومت به دنبال ثبات نیست و با این حرکت خود حکومت را در دو راهی نا خوشایندی قرار داد انتخاب هر مسیر برای حکومت هزینه بر می باشد و هر چند حکومت چون شتاب زده عمل کرد و مسیر کم هزینه تر را ندید و با توجه به جو رادیکالی خود واکنش نشان داد، کاملا عکس آن چه همه می اندیشند که خاتمی مضرور اصلی این حرکت می باشند، برنده ی واقعی این سخنان بودند و هر چند از طرف سبزهای تندرو مورد حمله قرار گرفته است ولی چون سبزها تریبون مشخصی ندارند و شاید چند سایت کلمه و سهام نیوز اصلی ترین پایگاه های سبزها می باشد می توان به راحتی عنوان کرد که خاتمی با توجه به اینکه از سوی این دو سایت مورد حمله قرار نگرفت پس برنده ی واقعی این سخنان به نظر نگارنده با ماندن در جایگاه قبلی خود در میان سران سبز و تصمیم گیران اصلی سبز آقا خاتمی می باشد.

  • سامان تقوی سوق

نظرات  (۲)

عزیــــــــــــزم
همی غیرَ خوب ختو ختونه تحویل بگیرین
عــــالمی دارین سی ختو


پاسخ:
من نمی دونم منظورتان از اینکه خودمان خودمان را تحویل میگیریم چیست چرا که اینجانب سعی کردم بی طرفی خود را حفظ کنم
خوب بود سامان جان! خوشحالم که مانند حرفه ای ها نوشتی و در دام واکنش شتابزده نیفتادی.
همان قدر واکنش پارازیت غیر حرفه ای و غیر خردمندانه بود که واکنش کیهان و رجا نیوز و ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">