شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس در ادامه نوشته های قبلی ام در (a2sts.blogfa.com) تمرین فکر کردن و نوشتن هست.امید هست که بتوانم در این زمینه به کمک مخاطبان عزیز موفق باشم.
با تشکر
سامان تقوی سوق

فانتزی سیاست حول ایران (2)

سامان تقوی سوق | جمعه, ۳ تیر ۱۳۹۰، ۰۷:۲۸ ب.ظ

1024x768

به قلم

سامان تقوی سوق

آه اگر بدانی که چه می کند این سکوت...

مدحی آمد! آمد و گفت، در نقد فتنه ی یاران سابقش و مدح یاران جدیدش. انگار  بعد از سال ها حضور فعال در  بازار الماس جهان، تازه به این مطلب رسیده که کسب و کار پردرآمدتر و واقعی در جانماز آب کشیدن است و هیچ تجارتی برایش پرسودتر از این تجارت نیست، اما باز خواهیم ترسید، باز می ترسیم که جای آب جانماز را نفت بکشد، به هر حال چشمان او این روزها به کرات در حال دیدن افراد خاکستری و افراد منور به نور معنویت می باشد که هر لحظه این امکان را دارد که این خطای دید را برایش به وجود بیاورند که نفت خاکستری را بسی روشن ببیند..!

این مقدمه ای بود بر این که می خواستم یک خبر دسته اول را به مخاطبانم بدهم که برای اولین بار از شب نویس انتشار می یابد، بلی حتی از بی بی سی کثیف و شبکه خبر طاهر خودمان تا الان اعلام نشده است.

"جهان دو قطبی شده است!!!"

دو قطب آن قدرت های مقتدر جهان یعنی آمریکای پلشت و ایران عزیزمان می باشند. قبول ندارید؟ برایتان ثابت می کنیم.

پس از بررسی اتفاقات خاورمیانه متوجه شدیم که چناچه مرغی در زیمباوه ادعای پستانداری کند و خرس قطبی در سیبری هوس کویر کند! برای پیدا کردن ریشه تمامی اتفاقات نیازی به مطالعات گسترده علمی نیست! (فقط و فقط ) به سیاست ظریف و موشکافانه ی این دوکشور باید دقت نمود...

آمریکا می گوید ایران در اغتشاشات بحرین و به دنبال بی ثباتی در بحرین می باشد و ایران می گوید آمریکا به حکومت بحرین برای سرکوب معترضان کمک می کند. ایران می گوید آمریکا در اغتشاشات سوریه دست دارد و آمریکا می گوید ایران به حکومت سوریه برای سرکوب معترضان کمک می کند!

ایران می گوید نظام سرمایه داری آمریکا عامل فقر و بدبختی گرسنگان جهان است، چرا که ما هیچ گرسنه و بدختی در ایران نداریم اما در سایر کشورهای جهان کلی بدبخت بیچاره داریم! آمریکا می گوید این ما هستیم که چندین قدرت برتر اقتصادی جهان را برای ریشه کن کردن فقر بسیج کردیم(وای، مگه آمریکا هم بسیج داره!؟) خلاصه چیزی که مشخص شد همان است که مشخص بود.

و اما این دو کشور روی هم متقابلا نیز دخالت دارند؟

آقا ما هم می دانیم جواب این سوال هم مشخص است، اما صبر کنید در فضای کاملا علمی و به دور از هوچی گری و شعار دادن های، یالا یالا ما گل می خوایم، شهادت افتخار ماست یا تجاوز افتخارِ... بـــیــــــــــــــــــــــــ...ب

باز هم این بیب تو سر ما کشیده شد و یادمون رفت داشتیم که در مورد چه حرف می زدیم.

آهان به دنبال رد و پای دو کشور در تحولات در بین خودشان بودیم...

اول اینکه جدیدا متوجه شدیم که رئیس دوول دو کشور به هم درس سیاست میدهند! مثلا سیاست سکوت در مورد بعضی اتفاقات خاص سیاست جدیدی است که رؤسای دولت آمریکا، آقایان اوباما و بوش با جواب ندادن به نامه های احمدی نژاد به صورت غیرمستقیم به ایشان احمدی نژاد- آموختند و احمدی نژاد هم با بسط این سیاست قوی و بسیار کارا! آن را به یک قسمت اصلی "سکوتیسم" و یک قسمت "بی محلیسم" تقسیم کردند. که قسمت اولی در مقابل کسانی است که دستورات خاص و نه چندان قانونیشان باب میل شما نیست و زورتان به آنها نمی رسد و قسمت دوم را در مقابل کسانی که دستور قانونیشان باب میلتان نیست ولی زورتان به آنها می رسد!!

و اما در جریان آقای مدحی درسی بود که ایران به آمریکا داده است و نشان داد که وقتی میخواهد کسی را برای  براندازی انتخاب کند که باید دارای محبوبیت اجتماعی باشد حداقل کسی را انتخاب بکنید که ده نفر او را بشناسند! یا اینکه حکومت ایران نشان داد شما وقتی در حال پر کردن فیلم شخصی سه نفره هستید می توانید در همان فیلم پیامی را هم به مردمتان و طرفدارنتان بدهید! یا اینکه حتی وقتی که آمریکا خودش سازنده وسائل امنیتی شنود و ردیابی هست، عرضه ی این را ندارد که مکالمات و ارتباطات مأمور خود را که برای براندازی یک نظام انتخاب کرده است را کنترل کند!

از دیگر رد و پای دو کشور در همدیگر اینکه چندی پیش تلوزیون ملّی! میهنی! ما با افتخار اعلام کرد که برو بکس انقلاب سایت ضد انقلاب تلوزیون صدای آمریکا را هک کردند! در حالی که به این فکر می کردم که مگه هک کردن که درست و اخلاقی هست؟ که گفتم بابا ول کن این شعارها رو، مگه سیاست اخلاق می شناسه؟ اصلا اونی که گفت؛ آمدیم که سیاست را اخلاقی کنیم و نه اخلاق را سیاسی... کجاست که ببینه چی گفت و چی شد.. و همین که این خبر در حال اعلام شدن بود رفتم یه فیلتر شکن پیدا کردم و voanews را باز کردم که یه لحظه جا خوردم، وای مگه برو بکس انقلابی هم ضد انقلاب شدن و فکر کردم منظورشون همون بروبکس انقالبی سابق (میرحسین و کروبی و رفسنجانی، پسران مطهری و خمینی و  همسر شهید رجایی و و و و و و ...) و فتنه گران جدید هست، دیدم که اینها که قبلا طبق اسنادی که موجود هست همون موقع هم انققلابی نبودند و عوامل ساواک! در میان انقلابیون بودند و کلا این انقلاب بیش از چند نیروی واقعی نداشته است و همین جوری خدا و امام زمان و آن چند نفر این انقلاب را مدیریت کردند و به ثمر رساندند. پس چه شد؟ یعنی تلوزیون ملی میهنی دروغ گفته است! وای نگو امکان نداره! البته شایدم دروغ مصلحتی گفته بود که سایت ضدانقلابو هک کردیم، بعدش که بی خیال شدم و گفتم حالا که اینترنت دم دست دارم بروم و برای یک بار هم که شده سایت روزنامه کیهان را بخوانم که در قسمت آدرس تایپ کردم Kayhannews.ir  و منتظر بالا آمدن شدم که اینبار دیگر جا نخوردم بلکه چشمانم از حدقه بیرون زد، بله بچه های انقلاب به اشتباه جای voanews.com زدند و Kayhannews.ir را هک کردند، ببین چه کار کردند این بچه ها، محیط فرهنگی و جای تحلیلات علمی ما را به اشتباه به محل فحش و شعار تبدیل کردند...

خوب احساس می کنم اگر بخواهیم بیش از به دنبال رد و پای و ایران و آمریکا در هم باشیم دیگه داریم به عبس میپیماییم راهی! و به قول شاعر چو آفتاب برآمد، دلیل آفتاب شد.

  • سامان تقوی سوق

نظرات  (۳)

درود مطلب خوبی یود ولی یه کم قلمت سنگین & یه کم ساده و روان تر بنویس داش سامی .

منتظر مطالب جدیدترت هستم .در ضمن گفته بودی ایمل بزار . ...
من همیشه هرو قت میام رو خط اول یه سر می زنم به وب تو بعد ایمیلم رو چک می کنم.... در ضمن اگه ایمیلم رو بدم هویتم لووو میره ...........

پاسخ:
البته لازم به تذکر است که در طنز یا مطلب غیرتحلیلی -جدی- از اشاره کردن مستقیم به برخی از موضوعات معذورم.
سلام سامی جون...با نظرت موافقم ...وافتخار می کنم که هنوز بوی انسانیت می دمد...
2رود پسر ...
اپ شدنت فقط همین یه مطلب بود ...... منتظر مطالب کثیرت هستیم


.


پاسخ:
با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">