شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس در ادامه نوشته های قبلی ام در (a2sts.blogfa.com) تمرین فکر کردن و نوشتن هست.امید هست که بتوانم در این زمینه به کمک مخاطبان عزیز موفق باشم.
با تشکر
سامان تقوی سوق

'گزارش: آمبولانس شهر خراب شد، دنیای خانواده از بین رفت...

سامان تقوی سوق | دوشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۳۲ ق.ظ
شاید تا قبل از این اگر کسی به من می گفت کسی بر اثر نیش زنبور فوت شده، یا به یاد خاطرات مرحوم پدرم می افتادم و یا گمانم به سوی کشورهای قحطی زده می رفت، تا اینکه دیروز در حادثه ای که از نزدیک ناظر بر آن بودم زن 30 ساله ای (آمنه نصرتی) در شهر سوق وقتی در حال آماده کردن سفره ی افطار می بوده، بر اثر نیش زنبور راهی بهداری شده در آنجا نیز که به علت نبودن امکانات مجبور شدن که دستور به اعزام این فرد برای بیمارستان دهدشت داده شد، که به علت در دسترس نبودن راننده آمبولانس مدتی نه چندان کم در این شرایط حساس معطل ماندند و وقتی هم که این انتظار به پایان رسید ومرحومه آمنه  را همراه با آمبولانس به سمت دهدشت اعزام نمودند، آمبولانس در نمیه ی راه خراب شد و پس از ناامیدی از وضع آمبولانس و اقدام برای جابجایی به وسیله نقلیه دیگر (که حدود 20 دقیقه به طول انجامید) مرحومه بر اثر قطع کپسول اکسیژن و تنگی نفس به کما رفته اند، که البته شنیده ها همچنین حاکی از این است که غیرحرفه ای بودن کادر پزشکی همراه در این امر کم تأثیر نبوده است و همچنین وقتی به بیمارستان تقریبا مصدوم به کل از دست رفته بودند و تیم پزشکی توانسته بودند به هر زحمتی بود ایشان را تا نزدیک های سحر زنده نگه دارند و اما در آخر مشخص شد که بیش از این کاری از دست پزشکان بر نمی آمد. و این در حالی بود که پزشکان اذعان داشتند که اگر زودتر بیمار را رسانده بودند شانس بسیار بیشتری برای برگرداندن مصدوم داشتند. این روایت از دست رفتن مادر دو فرزند 2و 3.5 ساله بود است.
لازم به ذکر است که این موارد در حالی هست که در طی تماس تلفنی که با مسئول بهداری سوق داشتم بر این امر تأکید داشتند که امکانات این درمانگاه کامل می باشد، در حالی که سابقا هم فردی دیگری (مهنایی نامی) که به علت نبود کپسول اکسیژن (از حداقلات یک درمانگاه) در درمانگاه سوق هم متأسفانه دار فانی را وداع گفتند و همچنین بر اساس شواهد، این درمانگاه (بهداری سوق) متعلق به سالهای قبل از انقلاب می باشد و هیچ تغییری در ساختمان و تجهیزات آن تا کنون  به انجام نرسیده است و نکته ی قابل توجه تر اینکه  ماشین های موسو اهدایی سازمان بهداشت جهانی به تمامی مراکز درمان یخش های شهرستان کهگیلویه با تصمیم شخصی رئیس مرکز بداشت شهرستان به صورت اجاره ای در اختیار شرکت نفت قرار گرفته است

  • سامان تقوی سوق

نظرات  (۷)

وحشتناکه
برای من که اون موقع بیمارستان بودم و عجز و لابه ی زنانی را می شنیدم که به حال آن مرحوم(1) زاری می کردند واقعا عجیب است شهری آمبولانس نداشته باشه درسته تو مطلب گفته شده که آمبولانس خراب بود ولی بود و نبود آن چه تفاوتی دارد وقتی در موقع نیاز در دسترس نباشد

(1)مرحومه نه چون احساس می کنم تبعیض جنسیتی از همین جا شروع می شه

پاسخ:
مواظب خودتان باشید!!!
سامان جان چی می تونیم بگیم؟
تازه آدم پس از خوندن جوابیه آقای دکتر رئیس مهندس تقوی (رئیس مرکز بهداشت شهرستان) جا داره از غصه دق کنه!

  • انصاف و اخلاق؟
  • سامان عزیز، حسب علاقه ای که به شما دارم قبل از نوشتن مطلب جدید آمدم که احیانا کمکی به کامل تر شدن مطلب بکنم.
    آقا سامان، لطفا در همان مطلب جداگانه که قصد نوشتنش را داری اینها را هم به استحضار شهروندان محترم برسان که:
    اگر دقیقا صبح همان روز یک آمبولانس نو برای سوق نمی آمد، اگر حتی تا بحال خبری از آمبولانس نبود، و اگر از این به بعد هم هرجا جار میزدیم که آمبولـــــــــــانس، و کسی تره برایمان خرد نمیکرد، و اگر این ادامه میافت تا همین اتفاق برای عزیز ما یا فرد دیگری هم می افتاد چه؟ آن وقت چه میگفتید؟
    در این فکرم یا به عبارتی در عجبم، که حال که مسئولان متوجه اشتباه خود شده و در سریع ترین زمان ممکن به درخواستمان پاسخ گفته اند، و پاسخ شما به پاسخ درخور درخواستمان این است، اگر اتفاقات مذکور می افتاد تفاوت آن پاسختان با این پاسختان چه بود؟!
    از فرد اخلاق مداری مثل شما بعید است که جوری وانمود کنید که گویا کسانی عمدا باعث این قضیه شده و میشوند و در واقع در مورد نیت آنها قضاوت کنید...
    سامان جان، تک تک ما از اتفاق ناگواری که افتاد به شدت متاثر و ناراحتیم امــا، بهتر این نیست که گلایه منطقی و بجا و عاری از کینه و غرض خود از سهل انگاری مسئولان و جوابیه نامربوط یکی از آنها را ضمن تشکری خشک و خالی و تعارف گونه و از این باب که درست است تا بحال به فکر نبودند ولی ظاهرا به فکر بعدمان هستند، بیان کنیم؟

    پاسخ:
    با سلام خدمت آقا یا خانم "انصاف و اخلاق" و تشکر از اینکه به مطالب این وب نویس و اینجانب لطف دارند، واین را لازم به ذکر میدانم که هیچ چیز به این اندازه باعث شعف شب نویس نمیشود که انتقادی بر آن وارد شود چرا که جمله ای از یک اندیشمند هست که الان یادم نیست چه کسی بوده که میگوید"در تمام زندگی از کسانی که تأئیدم کردند چیزی نیاموختم" و اما جواب شما دوست عزیز را که با حسن نیت این مطلب را خواندید و ما را از نظرتان بهره مند ساختید را در کامنتی بعدی میدهم.
    پاسخ "نصاف و اخلاق"
    اینجانب چند بار مطلب را بازخوانی کرده ام که خدایی ناکرده جایی در مورد نیست سایرین قضاوت نکرده باشم و واقعا به موردی هر بر نخورده ام و اگر شما فکر میکنید جایی تلویحا این کار را انجام داده ام اگر میشد عینا بیاورید ممنون میشدم تا که یا بتوانم توضیح بدهم یا اصلاحش کنم و عذرخواهی رسمی از کسی را که این خطا را در موردش انجام داده ام بکنم.
    در مطلب چیزی که عنوان شد این هست که نباید ما منتظر باشیم تا بعد از حادثه ای چنین و یا پرهزینه اقدام کنیم والبته باید سعی شود تمام پیش بینی های لازم به عمل بیاید. و البته اگر منظورتان آن موردیست که از زبان مسئول بهداری نقل کرده ام، این چیزی می بوده که عینا از زبان ایشان در تماس تلفنی که داشتیم شنیدم و اینجا آوردم.
    ولی از اینکه به ما هم لطف داشتید و هم لطفتان را با نقدی که حاوی این لطفتان بود نشان دادید تشکر میکنم و امیدوارم همیشه به این وب نویس سر بزنید.
    در ضمن در مورد مطلبی که در جواب دوست قبلی گفتم از روی مزاح گفتم و قصد توهین هم نبود که البته اگر کسی نارحت شد از این مزاح عذر میخواهم والبته اگر بخواهد حذفش میکنم.
  • انصاف و اخلاق؟
  • دوست عزیز، پیامم در مورد پاسختان به جناب ب.الف بود نه خود مطلب.
    و به نظرم باید در گفتگو با اطرافیان هم همان نکته ای را که عرض کردم رعایت کنیم.
    ضمنا بسیاری از بی اخلاقی نسبت به خودشان هم ناراحت نمیشوند، این مجوزی برای بی اخلاقی ما نیست.
    خداحافظ
  • انصاف و اخلاق؟
  • دوست عزیز، پیامم در مورد پاسختان به جناب ب.الف بود نه خود مطلب.
    و به نظرم باید در گفتگو با اطرافیان هم همان نکته ای را که عرض کردم رعایت کنیم.
    ضمنا بسیاری از بی اخلاقی نسبت به خودشان هم ناراحت نمیشوند، این مجوزی برای بی اخلاقی ما نیست.
    خداحافظ


    پاسخ:
    پاسخ شب نویس: از این نکته شما بسیار ممنونم که گفتید "ضمنا بسیاری از بی اخلاقی نسبت به خودشان هم ناراحت نمیشوند، این مجوزی برای بی اخلاقی ما نیست." نکته کاملا به جا و صحیحی بود.
  • لر دهدشتی
  • در کوتاهی مسئولان مربوطه شکی نیست ولی این رو هم یادمون باشه که بهرحال اگه آمبولانس هم میبود عمر این عزیز دیگه تموم شده بود.

    همین وب ها و تعهد کاری به استان نسبت به اطلاع رسانی چنین اخباری باعث میشه خیلی از اشخاص از خواب زمستانی بیرون بیان و کمتر به فکر ارث خواری از این دنیا باشند.

    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">