شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس در ادامه نوشته های قبلی ام در (a2sts.blogfa.com) تمرین فکر کردن و نوشتن هست.امید هست که بتوانم در این زمینه به کمک مخاطبان عزیز موفق باشم.
با تشکر
سامان تقوی سوق

الهیّاتِ کافری

سامان تقوی سوق | شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۰، ۰۹:۵۰ ب.ظ
اگر دین ندارید، لا اقل کافر باشید...!شیخ سرفه‌ای کرد و ادامه داد: «ذکر لا اله الّا اللّه برترین اذکار است و آخرین درجه‌ی ایمان. چرا؟ زیرا جامع مقام کفر و ایمان است. ابتدا می‌گویی: خدایی نیست (لا اله) بعد می‌گویی مگر خداوند یگانه (الّا اللّه). آن ذکری که جامع مقام کفر و ایمان باشد، برترین اذکار است. من بارها گفته‌ام که بر کافریِ کسی طعنه مزنید. کسی چه می‌داند، شاید این کافری مقدّمه‌ی ایمان باشد. همه‌ی ما برای مؤمن شدن ابتدا باید کافر شویم، کافر به همه‌ی خدایان ریز و درشت. کفر مقدّمه‌ی ایمان است و بلکه جزیی از ایمان است؛ یعنی بعد از این‌که به اللّه مؤمن شدی، کافی نیست صرفاً بگویی اللّه، بلکه هم‌چنان باید قبل از اللّه بگویی لا اله الّا اللّه، یعنی کافریّت خود را علی الدّوام در میان آوری تا مؤمن باشی و مؤمن بمانی. خلاصه این‌که بر کافری کسی طعنه مزنید. شاید دری باشد به ایمان‌اش.»
«شیخنا! اگر کسی در کافری مقام کرد و از آن‌جا رهی به دهی نگشود، چه؟» کافری از گوشه‌ی خانقاه پرسید.
«در این صورت، حظّ او از حقیقت در این عالم، به قدر وجه سالبه‌ی حقیقت بوده است. کفر حقیقی، درجه‌ای از ایمان است، حتّی اگر به ایمانِ ایجابی منتهی نشود. بی‌خدایی، از پرستش خدایان دروغین، همانا به مراتب به حقیقت نزدیک‌تر است، زیرا بی‌خدایی، مصداق «لا الهیّت» است که نیمه‌ای از راه حقیقتِ الوهی است. اگر کافر، در مقامِ لا الهیّت، جدّ و جهدی کرده و خلوصی ورزیده باشد، انشاءاللّه معذور و مأجور است عند اللّه. جان کلام این‌که (شیخ دستی به ریش‌اش کشید، لحظه‌ای درنگ کرد و ادامه داد) اگر دین ندارید، لا اقل کافر باشید».
شیخ دست به دعا برداشت: «خدایا نکند که «نه کافر-نه مؤمن» از دنیا رویم که خسران مبین است، ایمان‌مان نمی‌دهی، مقام کافری عطا کن! خدایا چنان کن سرانجام کار، که گر مؤمن از دنیا نمی‌رویم، کافر از دنیا برویم.»

شیخ سخن تمام کرد: «بالنّبی و آله»

این مطلب از وب نویس حباب  متعلق به آقای یاسر میردامادی گرفته شده است.

  • سامان تقوی سوق

نظرات  (۵)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
سلام گلم
به دنبالش نگرد.
خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست.
در قلبی است که برای تو می تپد ...
خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد ...
خدا آنجاست ...
خدا در خانه ای است که تنهایی در آنجا نیست ، در جمع عزیز ترین هایت است ...
خدا در دستی است که به یاری می گیری ...
در قلبی است که شاد می کنی ...
در لبخندی است که به لب می نشانی ...
خدا در دیر و بتکده و مسجد نیست ...
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
دلمان خوش است که می نویسیم ...
دلمان خوش است که می نویسیم

و دیگران می خوانند

و عده ای می گویند

آه چه زیبا و بعضی اشک می ریزند

و بعضی می خندند

دلمان خوش است...

به لذت های کوتاه

به دروغ هایی که از راست

بودن قشنگ ترند

به اینکه کسی برایمان دل بسوزاند

یا کسی عاشقمان شود

با شاخه گلی دل می بندیم و با جمله ای دل می کنیم

دلمان خوش می شود

به برآوردن خواهشی و چشیدن لذتی

و وقتی چیزی مطابق میل ما نبود

چقدر راحت لگد می زنیم

و چه ساده می شکنیم

همه چیز را ...
"نشاید به ایمان خود نازید و به کفر غیر تازید"(سعادت چیست؟سعادتمند کیست؟)
حاج سامان! شیخ ما یحتمل هنوزگرفتار چشمان "شوخ" و "ایمان سوز" نشده که اینچنین خارجیان (خارج از دین) را به بی خدایی (کفر) و به تبع به «فراغت از عشق» دعوت میکند!
«دل» نمی تواند خالی بماند. سرای دل، بی سکنه، دوام و قوام نیاورد و تنها راه آزادی از هر دو جهان، «بنده ی عشق» شدن است و من البته مرید آن دلم که فقط بنده ی "یکی" است:
غلام همت آنم که پایبند یکی است/ به جانبی متعلق شد و از هزار برست(سعدی)


ایمانی که از کفر شروع می شود بهترین نوع ایمان است . زیرا این نوع ایمان ، ایمانی نیست که با تقلید به دست آمده باشد بل ایمانی است که با شناخت به دست آمده و چه با شکوه است ایمانی که با شناخت به دست می آید . اما افسوس که اینجا ایمانی نیست . چرا می گویم ایمانی نیست ؟ زیرا در دین ما یک ساعت تفکر بهتر از سال ها عبادت بدون تفکر است . اری برادر در مسلک من و تو ( نوعی ) تفکری نیست این مسلک مثل گردویی می باشد که پوسته دارد اما هسته نهههههههههههه . در صورتی که دین واقعی هم پوسته دارد و هم هسته . و ثمره مسلک من و تو گرسنگی فرهنگی می باشد .
کاملا صحیح ، خداوند در قرآن کریم میفرماید شما آزادید به هر دینی که دلتان میخواهد بروید کافر شوید اشکالی ندارد ولی وقتی درباره آن تحقیق کردید و قانع شدید که دین اسلام دین برتر است دیگر حق تعویض دین را ندارید.

دایی ما به تو سر میزنیم برو حال کن.

پاسخ:
دایی ما مخلصیم بخدا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">