شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس در ادامه نوشته های قبلی ام در (a2sts.blogfa.com) تمرین فکر کردن و نوشتن هست.امید هست که بتوانم در این زمینه به کمک مخاطبان عزیز موفق باشم.
با تشکر
سامان تقوی سوق

پیرم و گاهی دلم یادجوانی می کند_ از شهریار

سامان تقوی سوق | دوشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۰، ۰۲:۱۹ ب.ظ

پیرم و گاهی دلم یاد جوانی می‎کند     بلبل شوقم هوای نغمه‎خوانی می‎کند

همتم تا می‎رود ساز غزل گیرد به دست     طاقتم اظهار عجز و ناتوانی می‎کند

بلبلی در سینه می‎نالد هنوزم کاین چمن     با خزان هم آشتی و گل‎فشانی می‎کند

ما به داغ عشقبازی‎ها نشستیم و هنوز     چشم پروین همچنان چشمک‎پرانی می‎کند

نای ما خاموش ولی این زهره‎ی شیطان هنوز     با همان شور و نوا دارد شبانی می‎کند

گر زمین دود هوا گردد همانا آسمان     با همین نخوت که دارد آسمانی می‎کند

سالها شد رفته دمسازم ز دست اما هنوز    

پیرم و گاهی دلم یاد جوانی می‎کند     بلبل شوقم هوای نغمه‎خوانی می‎کند

همتم تا می‎رود ساز غزل گیرد به دست     طاقتم اظهار عجز و ناتوانی می‎کند

بلبلی در سینه می‎نالد هنوزم کاین چمن     با خزان هم آشتی و گل‎فشانی می‎کند

ما به داغ عشقبازی‎ها نشستیم و هنوز     چشم پروین همچنان چشمک‎پرانی می‎کند

نای ما خاموش ولی این زهره‎ی شیطان هنوز     با همان شور و نوا دارد شبانی می‎کند

گر زمین دود هوا گردد همانا آسمان     با همین نخوت که دارد آسمانی می‎کند

سالها شد رفته دمسازم ز دست اما هنوز     در درونم زنده است و زندگانی می‎کند

با همه نسیان تو گویی کز پی آزار من     خاطرم با خاطرات خود تبانی می‎کند

بی‌ثمر هر ساله در فکر بهارانم ولی     چون بهاران می‎رسد با من خزانی می‎کند

طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند     آنچه گردون می‎کند با ما نهانی می‎کند

می‌رسد قرنی به پایان و سپهر بایگان     دفتر دوران ما هم بایگانی می‌کند

شهریارا گو دل از ما مهربانان مشکنید     ور نه قاضی در قضا نامهربانی می‎کند.

 

 در درونم زنده است و زندگانی می‎کند

با همه نسیان تو گویی کز پی آزار من     خاطرم با خاطرات خود تبانی می‎کند

بی‌ثمر هر ساله در فکر بهارانم ولی     چون بهاران می‎رسد با من خزانی می‎کند

طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند     آنچه گردون میکند با ما نهانی میکند

می‌رسد قرنی به پایان و سپهر بایگان     دفتر دوران ما هم بایگانی می‌کند

شهریارا گو دل از ما مهربانان مشکنید     ور نه قاضی در قضا نامهربانی می‎کند.

 

  • سامان تقوی سوق

نظرات  (۳)

.....مثل همیشه عالی....ما که دیگه پیر شدیم...یاد ایامی که در گلشن بهاری داشتیم..
جالبه داشتم دنبال این شعر میگشتم اتفاقی رسیدم به این وبلاگ آشنا:دی مرسی
سلام
چرا دیر به دیر مطلب مینویسی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
ارسطوی عزیز! ممنون از پیگیری کردن شب نویس، متأسفانه بعد از اول مهر یا به علت عدم فراغت ذهنی و یا به علت دم دست نبودن اینترنت امکان بروزرسانی مرتب را نبوده ولی از بهمن ماه سعی می شود که قصور خود را جبران نمایم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">