شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس

دست نوشته های سامان تقوی سوق

شب نویس در ادامه نوشته های قبلی ام در (a2sts.blogfa.com) تمرین فکر کردن و نوشتن هست.امید هست که بتوانم در این زمینه به کمک مخاطبان عزیز موفق باشم.
با تشکر
سامان تقوی سوق

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

چگونه می‌توان از دریچه سوریه امنیت ایران را توضیح داد؟

سامان تقوی سوق | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۱۷ ق.ظ

یه وقتی آقای زیباکلام یه صحبتی کردن با این مفهوم که اگه یکی تو آمریکا بگه میخوایم نظام ایران رو تغییر بدیم، حرف دلواپسان و آمریکا ستیزان ثابت میشه، اگه شاخه زیتون واسه ما بفرستن، بازم حرف این گروه ثابت میشه!

فارغ از مانور دادن رو این بحث، این سؤال وجود داره که چه اتفاقی در دنیا بیافته که در تناقض با حرفای این گروه بسیار فعال در صحنه سیاست ایران نقض باشد، بسیار مشتاق هستیم که این را از زبان یکی از آنها بشنویم؛ از قضا یکی از دلایل زایش در جناح اصلاحطلب؛ همین هست که مشخصا میدانند چه میخواهند و هویتشان در گرو تکذیب گروه دیگری نیست!

با این مقدمه؛ در مورد بحث حملات تروریستی که هفته پیش اتفاق افتاد، فارغ از اینکه نگارنده بخواهد خوب و بد حضور درسوریه را تایید یا رد کند؛ چند نکته در این یادداشت در مورد عنوان یادداشت آورده میشود که میتواند سوالات مشخصی را از مدعیان بپرسد:

اول:

این گروه اصلاحطلب یا هر گروه دیگر که مخالف حضور در سوریه هستند دقیقا چه کسانی هستند؟ نه اینکه تقریبا در 5 سال گذشته تمام انتخابات انجام شده تایید کننده جناح اصلاحطلب بوده و طبیعتا موافق با اصول دموکراسی این هست که اصلاحطلبان تعیین کننده خطی و مشی ایران در غالب زمینه ها هستند؟ با این وجود چگونه میشود با پیش فرض قید شده، نیروی نظامی ما در سوریه افزایش داشته باشد؟ یا اینکه این میتواند تایید کننده وجود دولت های موازی با قدرت مردم در بدنه حاکمیت باشد؟

دوم:

از نیمه دوم 84 به این طرف؛ انواع ترور دانشمندان هسته‌ای، انفجار مسجدها و... درکشور هستیم، قسمت اعظم

  • سامان تقوی سوق